ANS Baggermanagement stond samen met De Jong Zuurmond, Verhuurbedrijf M.F. Verstegen en  Verstegen grondverzet en kraanverhuur op de boerenerfmarkt te Waarder op 9 april 2016. Kinderen leerden het één en ander over baggeren bij ons kraampje en zij konden een mooie prijs winnen.

bagger

ANS schrijft prijsvraag uit zodat kinderen meer affiniteit met techniek en baggeren krijgen

ANS vindt het belangrijk dat er meer kinderen al vroeg in aanraking komen met techniek, zodat ze later in hun schoolcarrière vaker voor technische opleidingen kiezen. Met voorlichtingsdagen en gastlessen over baggeren maken wij kinderen enthousiast voor de sector grond- weg en waterbouw. Daarnaast willen wij zo de bekendheid van kinderen met baggerwerkzaamheden vergroten.

baggermanagement

Kinderen ontdekken zelf wat baggeren is

Bij ons kraampje was het aan de kinderen zelf om te ontdekken wat baggeren is en wat er bij baggeren komt kijken. Zij kwamen hier achter door een kijkje te nemen in een grote bak met bagger. Zij vonden onder andere: zand, takjes en slakkenhuisje terug in de bagger. De bagger was afkomstig uit de Dubbele Wiericke, een watergang in de buurt van Waarder die onder andere ten tijden van de boerenerfmarkt werd gebaggerd.

bagger ANS

Daarnaast konden de kinderen een kort filmpje bekijken over baggerwerkzaamheden en lagen er wat vragen klaar waarover de kinderen met ANS en hun ouders konden discussiëren.

Cutterzuiger als klimtoestel

bagger

Naast het kraampje stond ook een cutterzuiger. Een cutterzuiger wordt gebruikt bij baggerwerkzaamheden om bagger mee op te zuigen. Kinderen vonden de cutterzuiger heel interessant maar dan vooral als klimtoestel.

- ANS -

JSN Boot template designed by JoomlaShine.com